Eklem Rahatsızlıkları

Bruksizm

Çene eklem ağrısına yol açan diş gıcırdatma ve diş sıkma alışkanlığı için kullanılan bir terimdir. Kaslarin çalışma sisteminin bozulması sonucu ortaya çıkar. Hastalar genellikle gece uykuda olmak üzere, gün içinde de diş sıkarlar, ayrica bu kişilerin tırnak yeme, kalem ısırma ya da yanak içlerini çiğneme gibi alışkanlıkları da vardır. Son yapılan çalışmalarda genetik bulgulara da rastlanmıştır. Ama stres en büyük sebebidir. Tedavide psikolojik destekle birlikte, ısırma kuvvetlerini absorbe edebilecek plak uygulamaları, botulinum toksin (botoks) ve ilaç tedavisi yapılır. Botoks tedavisi masseter kası ile beraber temporal kasa da yapılmalıdır.

Horlama Protezi (Plağı)

Uyku sırasında dil, ağız, boğaz veya burun gibi havanın geçtiği yollar gevşer ve daralır. Hava geçişinin engellenmesi solunum yapısında titreşim yaratır ve nefes bu sırada horlama olarak bilinen boğuk veya sert ses olarak ortaya çıkar. Horlama sırasında ses kesilip nefes duruyorsa uyku apnesi olmuştur.
  • Kulak, burun, boğaz anatomi bozukluğu
  • Fazla kilo
  • Yaşam tarzı ve alışkanlıklar
  • Küçük dil ya da yumuşak damak şişmesi
  • Alerji
  • Yüksek tansiyon ve kalp hastalıkları gibi nedenlerle ortaya çıkabilir.

Gün içinde hayati sıkıntılara neden olduğu için KBB doktorlarıyla beraber karar verilerek tedavi uygulanır. Horlama plağı alt çenenin önde konumlandığı çene ve dil kaslarının gevşemesini önleyerek, hava yolunu açan ve solunum düzenleyen, aynı zamanda kaslara antrenman yaptırarak kuvvetlenmelerini sağlayan bir aparattır. Diş sıkma ve gıcırdatma sorunu olanlarda da kullanılır.