Diş Beyazlatılması

Sağlıklı estetik, hem morfolojik hemde fonksiyonel armoni ile mümkündür. Günümüzde hastalarımızın estetik beklentileri, estetik diş hekimliği ile karşılayabilmekteyiz. Bu noktada iki kaide önemlidir; Morfolojik estetik ve diğeri fonksiyonel estetiktir. Ancak morfolojik estetik günümüz teknolojisiyle örneğin; porselen kronlar, laminatlar ve beyazlatma ile edilir.

Son 25 yıl içerisinde diş beyazlatma konusunda müthiş ilerlemeler kaydedilmiştir. Bunlardan en yenisi lazer ile beyazlatmadır. Bu yöntem tek seansta uygulanan oldukça güveenli bir teknik olup, en koyu renklenmelere bile (ör: tetrasiklin renklenmesi: tekrasiklin grubu antibiyotik kullanımına bağlı, renklenmelerdir.) rahatlıkla sonuç alınabilmektedir.

Öncelikle beyazlatmanın yapılacağı hastada mevcut ağız bakımı yapılmalı ve dişeti dokusu sağlıksız ise tedavi uygulanarak sağlıklı hale getirilmelidir. Eğer çürükler, kötü resterasyon varsa, amalgam dolgu yapılacaksa, beyazlatma öncesi tüm dolguları yapmak doğru olacaktır. Ancak kompozit dolgu (diş ile aynı renkteki dolguların) yapılacaksa beyazlatma öncesi geçici resterasyonla tamamlanmalı ve beyazlatma işlemini takiben, 2 hafta beklenerek kompozit dolgular yapılmalıdır. Evde yapılan yöntemle beyazlatma işleminde ısı ya da asit uygulaması olmadığından yüzey minesi olduğu gbi kornmalıdır. Yüzey minesinin korunmuş olması ve mineden çekilen renkli sıvı yerine ilaçta bulunan saf suyun yerleşmesi üzerine ağız sıvılarının penatrasyonuna (nüfus etmesine) engel olmasıyla da rengin geri dönüşünü engeller.

Lazer uyguluması ise klinikteki hekim tarafından hastalara uygulanmaktadır. Ayrıca hastanın evde herhangi bir işlem uygulamasına gerek kalmamaması nedeniyle de pek çok hastanın tercihine de neden olur.

Dt. İdiz Hacı Müezzin

İdeal Özel Diş Hekimliği ve Hastahane İşl. Tic. A.Ş.