Monthly Archives: Mayıs

Ortodonti

Çocuklarda ortaya çıkan diş ve çene bozukluklarının pek çok etkenleri vardır. Bunları kabaca çevresel etkenler ve doğuştan gelen etkenler olarak sınıflandırabiliriz. Doğuştan olan bozukluklar; Down sendromu mongolizm, gibi kalıtsal hastalıklar, annenin gebelikte kullandığı ilaçlar, bebeğin uterustaki pozisyonu, annenin hamilelikte kötü beslenmesi, doğuştan diş eksiklikleri gibi sebepler olabilirken, çevresel nedenler tamamen doğum sonrası ortama bağlı olarak

Çocuk Diş Hekimliği

Toplumumuzda çocuğun diş hekimine gitme yaşının çok yüksek olduğu ve süt dişlerinin korunması ya da süt dişlerinin yapılacak tedavilere istenecek ücretlerin gereksiz olduğu düşünülür. Oysa çocuğun diş hekimiyle tanışma yaşı ve  fırçalama alışkanlığını daima dişlenme dönemine kadar çocuk “ilişkisi son derece önemlidir . Bu birlikte rutin olarak 2 yaşında itibaren sağlanmalıdır. Hekim sadece tedaviye yönelik

Çene Eklemi Rahatsızlıkları

Çene eklemi rahatsızlıkları günümüzde toplumun oldukça sık bir bölümünde görülen ve sık bir bölümünde görülen ve belirtileri nedeniyle çok farklı yorumlanan bir grup hastalıktır. Uzmanlığım sırasında, bu konuyla ilgili çalışmaya başladığımda, bu tip rahatsızlığı olan hastaların son tercih olarak diş hekimine başvurduğunu, öncelikle kulak, burun, boğaz uzmanına gittiklerini fark ettim. Diş hekimine başvuranlarda hekimin bu

Diş Hekimliğinde Hijyen

Diş hekimi koltuğu korkutucu olduğu kadar pek çok mikrobu da bulaştırıp, bulaşan mikrobu alabileceğimiz riskli bir koltuktur. Risk, sadece hasta değil hekim ve asistanı içinde mevcuttur. Kesici ve delici aletler kullanıldığı için mikrop bulaşmış olsa ve aletler kazayla hekime ufacık bir sıyrık bile açsa buradan bir çok öldürücü hastalığın bulaşması mümkündür. Bu tür enfeksiyonlardan korunmak

AĞIZ KOKUSU (HALİTOSiS)

Ağız kokusu ya ağız ve diş hastalıklarından doğrudan doğruya ya da ağız boşluğundaki organ ve dokuların anomalilerinden meydana gelmektedir. Ağız kokusunun en yaygın nedenlerinden biri, kötü ağız hijyenidir. Gıda artıklarının çürük dişler içinde, dişler arasında, kötü dolgu ve fena yapılmış protezlerin altında uzun süre kalması halinde, bu gıda artıkları fermantasyona uğrar. Fermantasyon sonucu ortaya çıkan

Diş Beyazlatılması

Sağlıklı estetik, hem morfolojik hemde fonksiyonel armoni ile mümkündür. Günümüzde hastalarımızın estetik beklentileri, estetik diş hekimliği ile karşılayabilmekteyiz. Bu noktada iki kaide önemlidir; Morfolojik estetik ve diğeri fonksiyonel estetiktir. Ancak morfolojik estetik günümüz teknolojisiyle örneğin; porselen kronlar, laminatlar ve beyazlatma ile edilir. Son 25 yıl içerisinde diş beyazlatma konusunda müthiş ilerlemeler kaydedilmiştir. Bunlardan en yenisi